اینفو گرافیک چیست؟ تاثیر اینفوگرافیک در افزایش ترافیک سایت


افزایش ترافیک و بازدید، اصلی ترین ابزار شما برای افزایش لید و جذب مشتری است. در این مسیر گرچه سئو سایت به شما کمک زیادی می‌کند، اما روش‌هایی وجود دارد که بدون به کارگیری تکنیک های سئو به افزایش ترافیک سایت شما کمک می‌کنند.

بر خلاف روش‌های سنتی بازاریابی، افزایش کسب و کارهای آنلاین با روش‌های جدیدی برای جذب مشتری همراه است؛ یکی از بهترین راه ها برای افزایش ترافیک سایت استفاده از اینفوگرافیک است. اینفوگرافیک ها به شما کمک می‌کنند وبسایتتان برای کاربران جذاب‌تر و کاربردی‌تر به نظر برسد و همین امر می‌تواند ترافیک ورودی سایت را افزایش دهد.

در این مقاله از نژودا خواهیم دانست که اینفوگرافیک چیست، انواع آن کدام است و تاثیر اینفوگرافیک بر افزایش ترافیک سایت چه مقدار است.دقت کنید که تمام تصاویر این صفحه اینفوگرافیک است.

اینفوگرافیک چیست؟

پیش از این که با تاثیر اینفوگرافیک بر سئو آشنا شوید، باید بدانید که اینفوگرافیک چیست؟

اینفوگرافیک (Infographic) که برخی به اشتباه به آن اینفوگرافی می‌گویند، بیان اطلاعات به صورت بصری است؛ به عبارت دیگر تصویری است که محتوای شما را نمایش می‌دهد. اینفوگرافیک ها ابزار مفیدی برای بیان مطالب پیچیده به زبان ساده است؛ به طوری که افراد بتوانند آن اطلاعات را راحت‌تر درک کنند.

هر کسب و کاری به دنبال به دست آوردن مشتریان بیشتر است. کسب و کارهای زیادی از اینفوگرافیک در سایت خود استفاده می‌کنند اما همه آنها موفق به دریافت ترافیک بیشتر و جذب لید یا سرنخ های بیشتر نمی‌شوند. آنچه می‌تواند اینفوگرافیک های شما را متمایز کند، مفید بودن اطلاعاتی است که در آن ارائه می‌دهید. علاوه بر این جذابیت بصری و گویا بودن آن نیز اهمیت زیادی در جلب توجه مخاطب دارد.

اجزای یک اینفوگرافیک

اجزای یک اینفوگرافیک عبارت‌اند از:Infographic

عناصر بصری که شامل آیکون‌ها، گرافیک، رنگ و … می‌شود.
عناصر محتوایی که شامل اشاره به بازه‌های زمانی، آمار و اطلاعات
فکت‌ها و نکات جانبی

چرا استفاده از اینفوگرافیک ضروری است؟

پیش از هر چیز اینفوگرافیک ها به شما کمک می‌کنند پیغامی مهم و بزرگ را در یک قالب مختصر، مفید و ساده به کاربران ارائه دهید تا به سادگی و بدون مطالعه خطوط طولانی یک مقاله، دریافت کنند، اما این تنها مزیت یک اینفوگرافیک نیست. از دیگر مزایای اینفوگرافیک می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • انتقال یک پیغام مشخص به شکلی جذاب و گیرا
  • ارائه اطلاعات زیاد و مهم به صورت فشرده و قابل درک
  • تجزیه و تحلیل داده‌ها به منظور درک روابط علت و معلولی
  • مرور پارامترهای مهم به صورت خلاصه

به خاطر داشته باشید که مغز انسان محتوای تصویری را ساده‌تر از محتوای متنی پردازش می‌کند؛ به همین دلیل است که اکثر افراد مشاهده تصاویر یا ویدئو را به مطالعه محتوای همان تصویر یا ویدئو به صورت متنی، ترجیح می‌دهند. با توجه به این موضوع، تولید اینفوگرافیک می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش بازدید سایت داشته باشد.

هنگامی که از اینفوگرافیک ها به درستی استفاده شود، می‌توانند بخشی جدایی ناپذیر از کمپین بازاریابی باشد؛ بنابراین، برای ایجاد موثرترین اینفوگرافیک، این نکات را در نظر داشته باشید:

اینفوگرافیک باید بخشی از یک استراتژی بازاریابی گسترده‌تر باشد.
هر بار کیفیت را به کمیت ترجیح دهید.
با یک استراتژی تبلیغاتی قوی از محتوای خود حمایت کنید.

اینفوگرافیک ها بسیار ساده‌تر از محتواهای متنی یا ویدئوها به اشتراک گذاشته می‌شوند؛ همین مسئله می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش ترافیک سایت، برند سازی و افزایش آگاهی از برند داشته باشد. تاثیر اینفوگرافیک بر سئو ممکن است به طور مستقیم قابل بررسی نباشد، اما با توجه به این که محتوایی مفید و جذاب برای کاربر است قطعا بر سئو هم تاثیر خواهد داشت.

به خاطر داشته باشید که سئو گرچه جنبه‌های تکنیکال و فنی زیادی دارد، اما آنچه نقطه تمایز شما با رقبا است و در سئو تاثیر چشمگیری دارد، ارائه محتوای مفید و کاربردی به کاربران است؛ به کمک اینفوگرافیک می‌توانید محتوایی خاص، مفید و منحصر به خودتان ارائه دهید که توجه مخاطبان را جلب می‌کند.
فاکتور های لازم برای طراحی یک اینفوگرافیک مناسب

در حالی که یک اینفوگرافیک خوب می‌تواند مزایای بسیاری برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد، یک تصویر نامناسب می‌تواند وسیله‌ای برای اتلاف وقت و هزینه شما باشد! لیست زیر به شما کمک می‌کند یک اینفوگرافی جذاب و کاربردی داشته باشید:

فهرست کردن عناوین مناسب برای ساخت اینفوگرافیک به مشخص شدن نقشه راه شما کمک می‌کند.
داشتن داستانی منحصر به فرد که در جلب توجه کاربران و برقراری تعامل با آنها موثر باشد.
یک اینفوگرافیک کاربردی باید به کاربر راهکار بدهد.
لیست کردن سرفصل‌ها و عناوین اصلی یک اینفوگرافیک باعث واضح شدن اطلاعات مورد نیاز شما برای طراحی آن می‌شود.
استفاده از منابع معتبر و مورد تایید به ایجاد اعتماد بین کاربر و سایت شما کمک می‌کند.
استفاده از نمودار و چارت در اینفوگرافیک باعث جذاب تر شدن آن می‌شود و خوانایی آن را افزایش می‌دهد.

جالب است بدانید 65 درصد از مخاطبان شما افرادی هستند که به صورت بصری مطالب را دریافت می‌کنند و از این طریق بهتر یاد می‌گیرند؛ بنابراین علاوه بر تمام نکات بالا، توجه به عناصر بصری و گرافیکی نیز اهمیت زیادی دارد. طرح شما نباید بیش از حد ساده یا شلوغ باشد و همچنین نباید پر از اطلاعات و متن باشد؛ زیرا در این صورت ممکن است کاربر را خسته کند.

انواع اینفوگرافیک (Infographic)

اینفوگرافیک ها انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

اینفوگرافیک های تعیین روابط علت و معلولی
اینفوگرافیک توضیح بازه‌های زمانی
اینفوگرافیک داده‌های کمی، آماری و عددی
اینفوگرافیک های جهت دار برای پیمایش کاربران از طریق ارائه اطلاعات
اینفوگرافیک درباره محصولات و خدمات

در چه بستری باید از اینفوگرافیک استفاده کنیم؟

اینفوگرافیک ها به شکلی طراحی شده‌اند که از نظر بصری توجه مخاطب را جلب کنند؛ با توجه به این امر استفاده از اینفوگرافیک در قسمت های زیر به موفقیت بیشتر شما کمک می‌کند.

شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین و اینستاگرام
ایمیل مارکتینگ
وب‌سایت
بلاگ
بخش اخبار

تفاوت موشن گرافیک با اینفوگرافیک چیست؟

موشن گرافیک یا Motion graphic به معنای ویدئویی است که محتوا را به صورت موشن یا عناصر گرافیکی متحرک نمایش می‌دهد. در حالی که اینفوگرافیک محتوا را در قالب تصویر یا عکس ارائه می‌دهد. موشن گرافیک انواع مختلفی دارد. مانند:

انواع موشن گرافیک

ویدئو رئال
ویدئو موشن
استاپ موشن
اینفوموشن

رایج‌ترین ابزارهای ساخت موشن گرافیک موارد زیر است که ممکن است یک موشن کار به یک یا چندتا از آنها مسلط باشد:

Adobe After Effects
Adobe Premiere
Adobe Photoshop
Adobe Illustrator
Adobe Animate
Nuke
3DMAX
Houdini
Maya
Syntheyes

سوالات متداول شما
تفاوت موشن گرافیک با اینفوگرافیک چیست؟

موشن گرافیک یا Motion graphic به معنای ویدئویی است که محتوا را به صورت موشن یا عناصر گرافیکی متحرک نمایش می‌دهد. در حالی که اینفوگرافیک محتوا را در قالب تصویر یا عکس ارائه می‌دهد.
انواع اینفوگرافیک (Infographic) شامل چه مواردی است ؟

اینفوگرافیک های تعیین روابط علت و معلولی _ اینفوگرافیک توضیح بازه‌های زمانی _ اینفوگرافیک داده‌های کمی، آماری و عددی _ اینفوگرافیک های جهت دار برای پیمایش کاربران از طریق ارائه اطلاعات _ اینفوگرافیک درباره محصولات و خدمات _
اینفوگرافیک چیست؟

اینفوگرافیک (Infographic) که برخی به اشتباه به آن اینفوگرافی می‌گویند، بیان اطلاعات به صورت بصری است؛ به عبارت دیگر تصویری است که محتوای شما را نمایش می‌دهد.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید