7 روش کاربردی برای افزایش بازدهی تبلیغات اینستاگرام


تبلیغات اینستاگرام یکی از بزرگ‌ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود که در عین حال که تغییرات زیادی در دنیای تبلیغات ایجاد کرده، شغل‌های زیادی هم به وجود آورده است. افزایش بازدهی تبلیغات اینستاگرام یکی از دغدغه‌های اصلی دیجیتال مارکترها، ادمین‌ها و افرادی است که از این روش برای رشد پیج استفاده می‌کنند.

بازدهی تبلیغات به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ تنها پرداخت مبلغ و سپردن کار تبلیغات به یک پیج کافی نیست. شما باید مطمئن شوید که تبلیغات اینستاگرامی که برای پیج خود برنامه ریزی کرده‌اید بیشترین بازدهی را دارد؛ به این ترتیب می‌توانید مطمئن شوید که بودجه تبلیغات شما به درستی خرج شده است.

جالب است بدانید که تبلیغات در اینستاگرام یکی از پر بازده‌ترین روش‌ها برای تبلیغات و بازاریابی است؛ به شرطی که راه و رسم آن را بشناسید و به بهترین شکل کمپین‌های خود را بهینه سازی کنید.در این مقاله از پایگاه دانش آروند قصد داریم روش‌های افزایش بازدهی تبلیغات اینستاگرام را بررسی کنیم.

 افزایش بازدهی تبلیغات اینستاگرام
افزایش بازدهی تبلیغات اینستاگرام

روش های افزایش بازدهی تبلیغات اینستاگرام

در حالی که بسیاری از افراد تصور می‌کنند با دادن تبلیغ به یک پیج دیگر کار تبلیغات تمام است و باید منتظر مشتریان یا فالوورهای جدید باشند، باید بگوییم که متاسفانه یا خوشبختانه این تصور کاملا اشتباه است.

مدیریت پیج اینستاگرام و تبلیغات در این شبکه اجتماعی شاید در گذشته کاری بود که همه از پس آن بر می‌آمدند اما امروزه به یک دانش و حرفه تخصصی تبدیل شده است که از الگوریتم‌ها و چارچوب‌های خاصی پیروی می‌کند؛ به همین دلیل نباید بی گدار به آب بزنید!

همه ما دوست داریم از پولی که صرف تبلیغات کرده‌ایم بهترین نتیجه و بیشترین بازدهی را بگیریم، اما این که چگونه می‌توانیم بازدهی تبلیغات اینستاگرام را افزایش دهیم، سوالی است که در این قسمت قصد داریم به آن پاسخ دهیم.

در ادامه به معرفی و بررسی روش‌های افزایش بازدهی تبلیغات اینستاگرام می‌پردازیم که به کار گیری آنها می‌تواند به بهینه سازی کمپین‌های تبلیغاتی شما کمک زیادی کند.

1. پیج های مرتبط را در اولویت قرار دهید.

اولین قدم برای این که مطمئن شوید که تبلیغات موثری خواهید داشت این است که پیج‌های مرتبط با حوزه کاری خود را پیدا کنید و آنها را برای تبلیغات در اولویت قرار دهید.

مزیت این روش این است که اکثر مخاطبانی که با تبلیغ در ین پیج‌ها جذب می‌کنید مرتبط با کسب و کار خودتان هستند؛ به عبارت دیگر با این روش شما مرتبط‌ترین لیدها را جذب می‌کنید و به این ترتیب امکان تبدیل این افراد به مشتری بسیار بیشتر از زمانی خواهد بود که شما تبلیغات خود را به یک پیج عمومی بسپارید.

نکته مورد توجه درمورد این روش این است که ممکن است هزینه تبلیغات در یک پیج مرتبط با حوزه کاری شما بالاتر از یک پیج عمومی باشد؛ اما مزیتی که برای شما خواهد داشت، نرخ بازگشت سرمایه بالاتر و جذب افرادی است که احتمال تبدیل آنها به مشتری بسیار زیاد است.

2. تبلیغات در زمان مناسب

انتخاب بهترین زمان برای انجام تبلیغات در اینستاگرام یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید.

تصور کنید قرار است عده زیادی را به خانه خود دعوت کنید؛ مسلما برای این که بتوانید به بهترین نحو از مهمانان خود پذیرایی کنید، باید بدانید که چه زمانی آمادگی دعوت از آنها را دارید و در زمانی مشخص از آنها دعوت کنید تا به خانه شما بیایند؛ به این ترتیب می‌توانید تا آن زمان تدارکات لازم را تهیه کرده و به شایسته‌ترین نحو ممکن از آنها پذیرایی کنید.

انتخاب زمان مناسب تبلیغات نیز مانند ترتیب دادن همین مهمانی است. زمانی که شما برای انجام تبلیغات برنامه ریزی می‌کنید این امکان را در اختیار خودتان قرار می‌دهید که فالوورهای جدید در زمانی وارد شوند که پیج آمادگی و ظرفیت ورود و خدمت رسانی به آنها را داشته باشند؛ همین کار باعث می‌شود یک گام به افزایش بازدهی تبلیغات اینستاگرام نزدیک‌تر شوید.

از طرف دیگر انتخاب زمان مناسب برای تبلیغات باعث می‌شود بتوانید بیشترین ورودی را از تبلیغات خود داشته باشید. ذکر یک مثال باعث می‌شود این مسئله واضح‌تر شود:

فرض کنید که شما یک پیج فروش کفش دارید و به مناسبت روز زن مدل‌های زنانه خود را حراج کرده‌اید. مناسب‌ترین زمان تبلیغات برای شما بین 1 الی 2 هفته پیش از روز دقیق این مناسبت است تا افرادی که قصد خرید یا بازدید از محصولات را دارند بتوانند خرید خود را انجام دهند. در این حالت تبلیغات شما بازدهی مناسبی خواهد داشت.

حال اگر در این میان اتفاق ناگواری رخ دهد و کل جامعه را تحت تاثیر قرار دهد، بازدهی تبلیغات به شدت افت خواهد داشت؛ زیرا دغدغه افراد جامعه تغییر کرده است و توجه آنها به سوی مسئله دیگری جذب شده است.به همین دلیل است که باید تا حد امکان درمورد انتخاب زمان تبلیغات حساب شده و دقیق عمل کنید و تا حد ممکن ریسک نکنید.

3. محتوای جذاب و مفید

تولید محتوای تبلیغاتی جذاب، چه به صورت تصویری و چه به صورت متنی، تنها عاملی است که باعث می‌شود کاربران تبلیغ شما را تا انتها مشاهده کنند؛ به همین دلیل است که داشتن یک محتوای جذاب و مفید برای افزایش بازدهی تبلیغات اینستاگرام یک مسئله ضروری است.

اگر تبلیغات شما یک بنر خسته کننده باشد یا یک ویدئو با محتوای تبلیغاتی معمولی باشد، کاربر بلافاصله تبلیغ را رد کرده و به سراغ پست یا استوری بعدی می‌رود؛ در حالی که اگر کمی خلاقیت را به محتوای خود اضافه کنید، می‌توانید یک محتوای جذاب‌تر داشته باشید و کاربران را روی محتوای خود متمرکز کنید.

توجه به نیاز کاربران، خلاقیت، رعایت اصول تولید محتوا در اینستاگرام و انتخاب نوع مناسب محتوا (عکس، ویدئو، متن و …) از جمله مواردی هستند که باید در تولید محتوای تبلیغاتی خود مد نظر قرار دهید تا بیشترین بازده و بهترین نتیجه را از تبلیغات بگیرید.

4. مزیت خود را به کاربر نشان دهید.

زمانی که شما مزیت خود را به کاربر نشان می‌دهید، در واقع به او دلیلی می‌دهید تا شما را نسبت به رقبا ترجیح دهد. مثال قبلی را به خاطر می‌آورید؟

اگر شما به مناسبت روز زن برای کفش‌های خود تخفیفی قرار داده‌اید، باید در تبلیغات خود به این موضوع اشاره کنید؛ مثلا در بنر خود بنویسید که 30 درصد تخفیف ویژه کفش‌های زنانه به مدت 3 روز به مناسبت روز زن

یا اگر محتوای شما ویدئویی است، می‌توانید این موضوع را در ویدئوی خود ذکر کنید.

تخفیف‌ها، ارسال هدیه یا اشانتیون، خاص بودن اجناس و سایر مزایای رقابتی شما، می‌تواند انگیزه‌ای برای کاربران باشد تا پیج شما را فالو کنند یا از خدمات شما استفاده کنند.

5. محتوای غیر تبلیغاتی بسازید!

اگر دقت کرده باشید، بسیاری از ما زمانی که متوجه می‌شویم یک محتوا تبلیغاتی است و با هدف تبلیغات و بازاریابی منتشر شده است، زمانی برای مشاهده آن صرف نمی‌کنیم و آن را رد می‌کنیم؛ این در حالی است که اگر محتوایی را ببینیم و متوجه تبلیغاتی بودن آن نشویم، احتمال این که آن را تا انتها دنبال کنیم یا حداقل چند ثانیه بیشتر صرف مشاهده آن کنیم، بیشتر است.

برای افزایش بازدهی تبلیغات اینستاگرام هم می‌توانید محتوایی بسازید که تبلیغاتی بودن آن کاملا مشخص نیست. در شبکه‌های اجتماعی ثانیه‌ها تعیین کننده هستند! هر یک ثانیه‌ای که کاربر بیشتر روی محتوای شما صرف کند، ارزشمند است و به شما فرصت بیشتری برای جذب او خواهد داد.

تولید یک محتوای هدفمند که تبلیغاتی بودن آن کاملا واضح نباشد، باعث می‌شود کاربران زمان بیشتری را صرف مشاهده آن کنند و به این ترتیب شانس اثر گذاری و احتمال جذب مخاطب بیشتر خواهد شد.

6. قدرت عکس و ویدئو!

هر چه پیش می‌رویم مردم بیشتر به سمت مشاهده محتواهای تصویری روی می‌آورند. امروزه اکثر افراد ترجیح می‌دهند یک عکس جذاب ببینند تا یک محتوای چند خطی بخوانند؛ خوشبختانه یا متاسفانه این واقعیتی است که مسیر تبلیغات را هم تغییر داده است.

برای این که بازدهی تبلیغات اینستاگرامی خود را افزایش دهید، می‌توانید به جای درست کردن بنرهایی که پر از متن و نوشته هستند، از عکس یا ویدئوهای جذابی استفاده کنید که کاربر را برای چند ثانیه درگیر می‌کند. با به کارگیری این روش همراه با دو روش قبلی می‌توانید تبلیغاتی داشته باشید که به شکل قابل توجهی پر بازده‌تر از قبل است.

به خاطر داشته باشید که یک عکس گاه می‌تواند بسیار موثرتر از هزاران خط متن باشد؛ بنابراین پیش از این که ساده‌ترین راه را برای انجام تبلیغات در اینستاگرام انتخاب کنید، همه جوانب را در نظر بگیرید و تا حد امکان از عکس و ویدئوهای جذاب و مفید برای تبلیغات استفاده کنید.

7. CTA های جذاب و گیرا

داشتن CTA های جذاب، گیرا و مناسب در تبلیغاتی که انجام می‌دهید تاثیر زیادی در افزایش بازدهی تبلیغات اینستاگرام خواهد داشت. کال تو اکشن یا فراخوان با توجه به مدل محتوای شما می‌تواند اشکال گوناگونی داشته باشد.اگر نمیدانید CTA چیست به مقاله داده شده از نژودا مراجعه کنید.

مثلا کال تو اکشن یا فراخوان شما در تبلیغات ویدئویی می‌تواند یک شماره تلفن، آدرس سایت یا عبارتی باشد که در ویدئو نمایش داده می‌شود یا توسط گوینده گفته می‌شود که باعث می‌شود کاربران مشتاق شوند از خدمات شما استفاده کنند.یا اگر تبلیغات شما به صورت بنر، عکس یا متن است، قرار دادن لینک در استوری با متن مناسب می‌تواند یک CTA مناسب باشد.

چند نکته مهم درمورد انتخاب CTA ها وجود دارد که می‌تواند بازدهی تبلیغات را افزایش دهد:

بیان واضح مزیت: مهم‌ترین نکته در ایجاد یک CTA این است که کاربر باید بداند پس از کلیک روی آن چه مزیتی دریافت خواهد کرد؛ به این ترتیب احتمال کلیک روی آن بالاتر خواهد بود.
مختصر و مفید: یک فراخوان باید بتواند در عباراتی کوتاه و کاربردی کاربر را تشویق به کلیک کند.
ایجاد احساس فوریت: کاربران به راحتی در اینترنت دچار حواس پرتی می‌شوند؛ بنابراین باید یک حس فوریت و مهم بودن در فراخوان خود قرار دهید که کاربر با مشاهده آن احساس کند به محتوای شما نیاز دارد.

چرا تبلیغات در اینستاگرام اهمیت زیادی دارد؟

تبلیغات در اینستاگرام یکی از پربازده ترین روش‌های تبلیغاتی است که نرخ بازگشت سرمایه بالایی دارد و به دلیل تعاملی بودن و برقراری ارتباط با کاربران اهمیت زیادی برای کسب و کارها دارد.

مهم ترین روش های افزایش بازدهی تبلیغات اینستاگرام چه هستند؟

انتخاب پیج‌های مرتبط، انتخاب زمان مناسب برای تبلیغات، تولید محتوای مفید و جذاب، نشان دادن مزایای خود به کاربر، تولید محتوای غیر تبلیغاتی، استفاده از عکس و ویدئو و کال تو اکشن‌های جذاب و گیرا مهم‌ترین روش‌های افزایش بازدهی تبلیغات اینستاگرام هستند.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید