آشنایی با جایگاه صفر گوگل و نحوه دستیابی به آن


جایگاه صفر گوگل یکی از ترفندهای جدید موتورهای جستجو در رابطه با قوانین بهینه‌سازی سایت یا همان سئو محتواهای با کیفیت است که اخیرا به نتایج وب فارسی اضافه شده است. براساس این تاکتیک و تکنولوژی جدید، سایت‌ها با هم به رقابت می‌پردازند تا به جایگاه برتر در موتورهای جستجو دست یابند. پس رسیدن به موقعیت صفر گوگل برای بسیاری از سایت‌ها و وبمسترها به یک آرزو تبدیل شده است که در ادامه چگونگی رسیدن به این نتیجه را مورد بررسی قرار می‌دهیم. اگر تمایل دارید بدانید که وب سایت شما هم چگونه می‌تواند به جایگاه صفرم برسد، در ادامه با ما همراه شوید.

جایگاه صفر گوگل

جایگاه صفر گوگل چیست؟

جایگاه صفر گوگل یا Position Zero که اختصارا با P0 نمایش داده می‌شود، یکی از ترفندهای جدید گوگل برای امتیاز دادن به محتواهای با کیفیت است که در نتایج اولیه جستجوی ارگانیک قرار می‌گیرند.

هدف از کسب این موقعیت، ارائه پاسخ‌های سریع و ارزشمند به کاربران بدون نیاز به کلیک کردن روی لینک خاصی است. بنابراین نتیجه‌ای که به ‌عنوان رتبه صفر نشان داده می‌شود دارای قالب‌های مختلفی مثل یک پاراگراف، یک جدول، یک لیست یا باکس پاسخ، بالت، ویدئو یوتیوب، پادکست و غیره است که به کلمه کلیدی مورد نظر یک کاربر پاسخ مناسبی می‌دهد. این نتیجه، علاوه بر اطلاعات دارای url و عنوان صفحه سایت است و به گونه‌ای بهینه‌سازی شده که نظر خواننده را جلب می‌کند.

لازم به ذکر است، در گذشته نتایج صفر گوگل تنها برای سرچ‌های انگلیسی نمایش داده می‌شد اما به تازگی این موقعیت برای نتایج فارسی نیز اعمال می‌شود و همین امر باعث رقابت تنگاتنگ وب سایت‌های فارسی برای دستیابی به این جایگاه شده است.

مهم‌ترین مزایای کسب رتبه صفر گوگل چیست؟

امروزه یکی از دغدغه‌های مهم کسب و کارهای آنلاینی که به تازگی وب سایت خود را طراحی کرده‌اند این است که در گوگل ایندکس شوند. بنابراین برای اینکه وب سایت آنها در رتبه‌های اول نتایج گوگل دیده شود تمام تلاش خود را می‌کنند تا کاربران روی لینک سایت آنها کلیک کند.

حال جایگاه صفر گوگل به وب سایت‌هایی که با تمام اصول محتوایی گوگل طراحی شده‌اند، کمک می‌کند تا در معرض دید کاربران قرار گیرند و سایت آنها در نگاه ربات‌های گوگل ارزش و اعتبار دریافت کنند. از این رو اگر محتوای سایت شما در نتایج گوگل به عنوان محتوای مرجع شناخته شود در افزایش فروش محصولات یا خدمات شما تاثیر مستقیم می‌گذارد.

بر این اساس موقعیت صفر در گوگل که با نمایش برجسته‌تر محتواها در ابتدای نتایج می‌تواند نظر کاربران را جلب کند، به افزایش موارد زیر کمک قابل توجهی می‌کند.

  • آمار بازدید وب سایت
  • نرخ کلیک (CTR)
  • نرخ تبدیل
  • اعتبار وب سایت
  • فروش و درآمد بیشتر
جایگاه صفر گوگل

 

چرا جایگاه صفردر گوگل اهمیت زیادی دارد؟

در بررسی مفاهیم مربوط به سئو، جایگاه صفر گوگل یک رتبه جدیدی است که اغلب کسب و کارهای اینترنتی برای تقویت و پیشرفت ترافیک وب سایت و افزایش فروش خود به سمت آن روی آورده‌اند. پس رسیدن به رتبه صفر یک ترفند بسیار عالی و ایده‌آل برای برندسازی یک کسب و کار به شمار می‌آید.

 پس اگر کسب و کاری یک محتوا برای کاربران خود تولید می‌کند تا پاسخگوی نیاز آنها باشد این اقدام می‌تواند جایگاه ویژه و قدرتمندی برای کسب و کار و برند شما در موتورهای جستجو ایجاد کند.

در نتیجه همواره سعی کنید که یک محتوای خوب تولید کنید تا با تغییر استراتژی در سئو و نتایج جستجو دیگر نگران رتبه وب سایت خود در گوگل نباشید. بر این اساس کسب و کارها علاوه بر اینکه باید برای کسب رتبه یک تلاش کنند باید برای رسیدن به جایگاه صفر نیز استراتژی هدفمندی برای بهینه‌سازی تدوین کنند تا در این میدان رقابت برنده شوند.

پس اگر یک محتوای شما با موضوع خاص، بتواند جایگاه صفر را در گوگل اشغال کند، به طور قطع جایگاه شما در نتایج SERP یا جستجوهای دیگری که کاربران اینترنتی در رابطه با موضوعات و کلمات مرتبط انجام می‌دهند نیز ارتقا پیدا می‌کند. دلیل این موضوع نیز ناشی از حجم ترافیک بسیار زیادی است که این جایگاه برای وب‌ سایت شما به همراه می‌آورد. از طرفی دیگر، گوگل تشخیص می‌دهد که ‌وب سایت شما، اطلاعات مفیدی نسبت به سایر سایت‌ها درباره آن عبارت خاص در اختیار کاربران قرار می‌دهد و رتبه شما بهینه می‌شود.

چگونه به جایگاه صفردر گوگل برسیم؟

زمانی که صحبت از بهینه‌سازی سئو می‌شود کیفیت محتوا حرف اول را می‌زند. بنابراین برای رسیدن به موقعیت صفر گوگل، انتشار یک محتوای با کیفیت که پاسخ کاربران مورد نظر را می‌دهد، می‌تواند شانس شما برای قرار گرفتن در نتایج اولیه بالا ببرد. پس اگر می‌خواهید به جایگاه صفر گوگل برسید باید به نکات مهم زیر توجه کنید تا نسبت به سایر وب سایت‌های رقیب در موقعیت بالاتر قرار بگیرید.

  • ایجاد محتوای بهینه و کامل برای پاسخ به نیاز کاربران اینترنتی
  • انتشار محتواهای طولانی با حداقل 2000 کلمه
  • شناسایی کلمات کلیدی دارای رتبه در نتایج گوگل و قرار دادن آنها در جای مناسب سایت
  • استفاده از پارگراف‌های کوتاه برای پاسخ به نیاز کاربران
  • استفاده از لیست شماره‌گذاری شده یا بولت
  • استفاده از جداول به صورت بالت برای بیان خلاصه مطالب یا مراحل
  • استفاده از ویدئوهای یوتیوب
  • اعمال سئو محتوا در متن اعم از کلمات کلیدی درست، استفاده از هدینگ‌های H1 تا H5، لینک‌سازی، سئوی تصاویر و غیره
  • انتشار تصاویر با کیفیت مرتبط با کلمات کلیدی و محتوای متن
  • درج نمودارهای قابل فهم و درست برای ارائه پاسخ جامع به سوال کاربران
  • پاسخ به سوال کاربران با عناوین خاص همچون کی؟ کجا؟ چگونه؟ چرا؟
  • توجه به سئو خارجی و لینک‌سازی به محتواهای حرفه‌ای و شبکه‌های اجتماعی
  • انتشار محتواهای مقایسه‌ای برای کمک به کاربران در راستای تصمیم‌گیری برای خرید یک برند یا محصول
  • انتشار فهرست‌های برترین یا بهترین محصولات برای کمک به فرآیند خرید کاربران
  • درج سوالات رایج در مورد یک موضوع خاص جهت پاسخگویی کوتاه به کاربران
  • درج قیمت و هزینه در محتوا برای جذب کاربران بیشتر
  • بهینه‌سازی محتواهای قدرتمند برای جلب نظر کاربران
  • انتشار محتواهای به روز بدون نیاز به تغییر و بروزرسانی در فواصل زمانی مشخص
  • ایجاد ارتباط معنایی بین کلمات کلیدی و محتواها برای رتبه‌بندی سایت

راه‌های بررسی رتبه واقعی سایت| جایگاه صفر گوگل

برای مشاهده رتبه دقیق و واقعی سایت و کلمه کلیدی مورد نظر خود در نتایج جستجوی گوگل کافی است در حالی که روی صفحه مرورگر کروم وب سایت خود را باز کرده‌اید از گزینه CTRL+SHIFT+N و در مرورگر فایرفاکس از CTRL+SHIFT+P استفاده کنید.

یک راه دیگر استفاده از ابزار گوگل ادز (Average Position) برای بررسی نتایج جستجوی گوگل است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، می‌توانید از خدمات دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله درباره جایگاه صفر گوگل و چگونگی رسیدن به این موقعیت صحبت کردیم. اگر شما هم به دنبال رسیدن به این موقعیت هستید باید بدانید که با ارائه یک مطلب مفید و کاربردی که در آن تمام ساختارهای متنوع مانند پاراگراف، لیست، جدول، تصویر، ویدئو و غیره رعایت شده باشد شانس این را خواهید داشت که فراتر از رتبه یک قدم بگذارید.

بر این اساس رتبه صفر در حال حاضر مهم‌ترین اصل برای سئو و بهینه‌سازی سایت است که باعث رونق کسب و کارها و افزایش فروش و درآمد آنها می‌شود. پس اگر می‌خواهید برای رسیدن به جایگاه صفر در موتور جستجوگر گوگل یک استراتژی هدفمند داشته باشید با ما تماس بگیرید تا  هر آنچه که متن شما را قوی‌تر می‌کند را به شما ارائه دهیم.

جایگاه صفر گوگل چیست؟

جایگاه صفر گوگل یا Position Zero که اختصارا با P0 نمایش داده می‌شود، یکی از ترفندهای جدید گوگل برای امتیاز دادن به محتواهای با کیفیت است که در نتایج اولیه جستجوی ارگانیک قرار می‌گیرند.

چگونه به جایگاه صفردر گوگل برسیم؟

زمانی که صحبت از بهینه‌سازی سئو می‌شود کیفیت محتوا حرف اول را می‌زند. بنابراین برای رسیدن به موقعیت صفر گوگل، انتشار یک محتوای با کیفیت که پاسخ کاربران مورد نظر را می‌دهد، می‌تواند شانس شما برای قرار گرفتن در نتایج اولیه بالا ببرد.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید