آموزش جامع انواع تبلیغات در اینستاگرام


در سال‌های اخیر، اینستاگرام به یک پلتفرم رسانه اجتماعی محبوب تبدیل شده است که اکنون بیش از 1.3 میلیارد کاربر فعال دارد و کسب و کارها توجه چشمگیری به این شبکه اجتماعی دارند و یکی از اصلی‌ترین ابزارهای آنها برای تبلیغات و بازاریابی است. اینستاگرام فرصتی بی نظیر برای کسب و کارها فراهم می‌کند تا با محتوای بصری به بازار هدف خود برسند؛ به همین دلیل تبلیغات در اینستاگرام روز به روز محبوب‌تر و پر رونق‌تر از قبل می‌شود.

انواع مختلفی از تبلیغات اینستاگرامی وجود دارد که مشاغل می‌توانند از آنها برای رسیدن به بازار هدف خود استفاده کنند. در این مقاله از آروند قصد داریم شما را با انواع تبلیغات در اینستاگرام و هر آنچه لازم است درباره آن بدانید آشنا کنیم.

چرا تبلیغات در اینستاگرام یک اقدام ضروری است؟

همان طور که می‌دانید اینستاگرام یک پلتفرم بصری است که معمولاً تبلیغات متنی در آن کاربرد چندانی ندارد. به جای آن باید از محتوای تصویری، اسلایدی، ویدئویی و … است که می‌توان در آنها از متن استفاده کرد.

طبق گفته اینستاگرام 60 درصد از مردم در این پلتفرم به دنبال محصولات جدید می‌گردند و 75 درصد کاربران این پلتفرم پس از دیدن محصولات در اینستاگرام اقدام به خرید می‌کنند. همچنین آمار زیر می‌تواند دلایل مهم‌تری برای آغاز تبلیغات در اینستاگرام باشد:

15 میلیون کسب و کار در اینستاگرام حساب کاربری دارند.
یک سوم بیشترین استوری‌های دیده شده در اینستاگرام برای کسب و کارها هستند.
مدت زمان مشاهده ویدئو در اینستاگرام تا 80 درصد افزایش یافته است!
مردم به طور متوسط ​​29 دقیقه از وقت خود در روز را در اینستاگرام صرف می‌کنند.
بیش از 30 میلیون کاربر اینستاگرام در ایران وجود دارد که معادل 25.5 درصد از کل جمعیت ایران است.
ایرانی‌ها به طور میانگین بین 54 دقیقه تا 3 ساعت از وقت خود را صرف اینستاگرام می‌کنند.
88 درصد از 4.8 میلیارد کاربر فعال اینترنت در جهان به طور منظم از اینستاگرام بازدید دارند.

مواردی که به آنها اشاره کردیم تنها برخی از آمارهای شگفت‌انگیز اینستاگرام است که می‌تواند دلیل قانع کننده‌ای برای شروع بازاریابی و تبلیغات کسب و کارتان در اینستاگرام باشد. اگر هنوز هم وارد بازار بزرگ اینستاگرام نشده‌اید، احتمالاً فرصت‌های بسیاری را برای برندسازی، تبلیغات، افزایش فروش، جذب لید و … از دست داده‌اید!

انواع تبلیغات در اینستاگرام
انواع تبلیغات در اینستاگرام

انواع تبلیغات در اینستاگرام

قالب‌های مختلفی برای تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد از جمله:

تبلیغات بنری
تبلیغات ویدئویی
تبلیغات مسابقه‌ای
تبلیغات اسپانسری
همکاری با اینفلوئنسرها
همکاری با سلبریتی‌ها
تبلیغات در استوری

انواع تبلیغات در اینستاگرام

هر یک از این روش‌ها با توجه به مدل کسب و کار، استراتژی، برنامه تبلیغات و اهدافی که از بازاریابی در اینستاگرام دارید، در یک مرحله خاص ممکن است به کار بیاید یا حتی برای برخی از کسب و کارها تنها یک یا دو روش به کار بیاید.

تبلیغات بنری اینستاگرام

تبلیغات بنری اینستاگرام یکی از روش‌های تبلیغاتی است که از عکس یا تصویر مربوط به محصول، برند یا کسب و کار استفاده می‌شود تا در پست و استوری تبلیغات خود را انجام دهند. هر کسب و کاری با توجه به زمینه کاری و برنامه‌ای که برای تبلیغات خود دارد ممکن است تصمیم بگیرد یک عکس را برای تبلیغات بنری به صورت ثابت استفاده کند یا برای هر بار تبلیغات بنری در اینستاگرام عکس متفاوتی انتخاب کند. این موضوع با توجه به نیازها و اهداف کسب و کار مشخص می‌شود.

بنری که برای این کار طراحی می‌شود باید به اندازه کافی جذاب باشد تا توجه کاربر را جلب کند و آن را ترغیب به فالو کردن پیج شما کند.

تبلیغات ویدئویی در اینستاگرام

امروزه مدت زمان مشاهده ویدئو در اینستاگرام به طور چشمگیری افزایش یافته است و کاربران علاقه زیادی به دیدن ویدئوهای سرگرم کننده در این پلتفرم دارند. تبلیغات ویدئویی یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغاتی است که می‌تواند برای مدت قابل توجهی کاربر را درگیر خود کند و باعث ماندگاری شما در ذهن مخاطب شود.

نکته مهمی که در ساخت تبلیغات ویدئویی اینستاگرام باید به آن توجه کنید، زمان ویدئو، پرسونای مخاطبان پیج و هدف از تبلیغات است. ممکن است با توجه به هدفی که دارید و البته با در نظر گرفتن پرسونای مخاطبان خود تصمیمی بگیرید یک تبلیغات ویدئویی کوتاه (حداکثر 15 ثانیه) در استوری انجام دهید.

همچنین ممکن است مخاطبان شما افرادی باشند که ویدئوهای طولانی‌تر (1 دقیقه یا بیشتر) را ترجیح می‌دهند؛ در این صورت باید تبلیغات اینستاگرام خود را با توجه به این مسئله بهینه سازی کنید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

پیش از این که تصمیم بگیرید یک ویدئوی طولانی برای تبلیغات در اینستاگرام منتشر کنید، باید مطمئن شوید که ویدئوی شما به قدری جذاب هست که مخاطب آن را تا انتها دنبال کند.

تبلیغات مسابقه ای در اینستاگرام

حتماً شما هم دیده‌اید که برخی از پیج‌های اینستاگرام مسابقاتی برگزار می‌کنند و در طی آن قوانین، جوایز و شرایط مسابقه را اعلام می‌کنند. هدف از برگزاری این مسابقات اغلب جذب فالوور و افزایش تعامل پیج است؛ به همین دلیل است که معمولاً یکی از شرایط اصلی مسابقه منشن کردن دوستان، کامنت گذاشتن و لایک کردن پست است.

ترتیب دادن مسابقه باید در مرحله خاصی صورت گیرد و به دقت راه اندازی و مدیریت شود تا اینستاگرام شما را جریمه نکند. مسابقات اینستاگرامی باید جوایز جذابی داشته باشند تا کاربران را تشویق کند که در مسابقه شرکت کنند.

تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام

در تبلیغات اسپانسری اینستاگرام شما باید اسپانسر یک شخص یا برند شوید تا شما را در پیج خود معرفی کند؛ این معرفی می‌تواند در استوری، ویدئو یا هر محتوایی که در پیج منتشر می‌شود صورت گیرد. برای اسپانسر شدن باید پیجی مرتبط با محتوای صفحه خود را در نظر بگیرید تا مرتبط‌ترین کاربران را جذب کنید.

این روش برای برندهای بزرگ و مشهور کاربرد بیشتری دارد و در ایران بسیار کم به کار می‌رود؛ زیرا هزینه نسبتاً بالایی دارد و پیچیده‌تر از سایر روش‌های تبلیغاتی است.

همکاری با اینفلوئنسرها در اینستاگرام

در حال حاضر یکی از پر بازده‌ترین روش‌های تبلیغاتی در اینستاگرام، اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی به کمک اینفلوئنسرها است. این که با چه اینفلوئنسری همکاری کنید، بستگی به این دارد که پیج شما در چه مرحله‌ای باشد و به چه سطحی از بازاریابی و تبلیغات نیاز داشته باشید.

اینفلوئنسرها افرادی بسیار تأثیرگذار و محبوب در اینستاگرام هستند که می‌توانند تأثیر و نفوذ زیادی روی طیف وسیعی از مردم بگذارند؛ به همین دلیل در افزایش فروش، جذب فالوور یا برندسازی کمک زیادی به کسب و کارها می‌کنند.

این روش ممکن است به بودجه نسبتاً زیادی لازم داشته باشد؛ بنابراین سرمایه گذاری نادرست در این روش می‌تواند خسارت زیادی برای شما در بر داشته باشد.

همکاری با سلبریتی‌ها برای تبلیغات در اینستاگرام

همکاری با سلبریتی‌ها هم مانند همکاری با اینفلوئنسرها یکی از انواع تبلیغات در اینستاگرام است که هزینه بالاتری نسبت به آن دارد؛ زیرا شما با افرادی از سطح بالای جامعه در ارتباط هستید. نکته مهم این است که در ازای هزینه بالایی که برای این روش خرج می‌کنید، اعتبار بالایی هم برای برند خود فراهم می‌کنید.

این روش معمولاً برای همه کسب و کارها مناسب نیست؛ به خصوص برای کسب و کارهای کوچک یا افرادی که به تازگی پیج خود را راه اندازی کرده‌اند. به همین دلیل اگر مایل هستید از این روش استفاده کنید، حتماً مشاوره تبلیغات در اینستاگرام را در نظر بگیرید تا سرمایه شما به درستی و به بهترین شکل در مسیر تبلیغات هزینه شود.

تبلیغات در استوری

تبلیغات در استوری یکی از متداول‌ترین شیوه‌های تبلیغاتی اینستاگرام است و حتماً مدل‌های مختلفی از آن را دیده‌اید. تبلیغ در استوری اینستاگرام می‌تواند به شکل بنری باشد که کسب و کار را معرفی می‌کند. در تبلیغات بنری استوری باید جذابیت‌های بصری را مد نظر قرار دهید و در عین حال به صورت شفاف به کاربر بگویید چه خدماتی ارائه می‌دهید و مزیت شما نسبت به بقیه چیست؛ به عنوان مثال می‌توانید اشاره کنید که خدمات شما دارای ارسال رایگان است.

نوع دیگری از تبلیغات در استوری، تبلیغات ویدئویی است که با توجه به مدل کسب و کارتان می‌تواند محتوای متنوعی داشته باشد؛ مثلاً اگر یک مغازه کفش فروشی دارید، در تبلیغ ویدئویی استوری می‌توانید از مغازه خود یک ویدئو بگیرید. در حالی که اگر کسب و کار شما فیزیکی و حضوری نباشد، طبیعتاً باید به فکر ویدئوی دیگری باشید.

تبلیغات سریالی نیز یکی دیگر از انواع تبلیغات در اینستاگرام است که در طی چند استوری پیج و خدمات شما معرفی می‌شود. در این چند استوری می‌توان از عکس یا ویدئو و حتی بنر استفاده کرد.

تبلیغات در استوری ممکن است در پیج‌های عمومی یا پیج‌های مرتبط با حوزه کاری انجام شود؛ پیج‌های مرتبط معمولاً هزینه کمتری دریافت می‌کنند اما بازخورد کمتری هم دارند. در مقابل پیج‌های مرتبط و متخصص در حوزه کاری هزینه‌ای بیشتر دریافت می‌کنند اما بازخوردی که از آنها می‌گیرید بسیار قابل توجه و چشمگیر خواهد بود.

چگونه تبلیغات در اینستاگرام را شروع کنیم؟

برای شروع تبلیغات در اینستاگرام کسب و کار شما باید به مرحله خاصی رسیده باشد و پیج آمادگی تبلیغات را داشته باشد. اگر شما زمانی سراغ تبلیغات بروید که آمادگی لازم برای رسیدگی به مشتریان جدید وجود ندارد یا پیج کیفیت کافی ندارد تا کاربران را به خود جلب کند، در حقیقت بودجه تبلیغات شما سوخته است، بدون آن که نتیجه خاصی حاصل شود!

همچنین میتوانید جهت افزایش بازدهی تبلیغات اینستاگرام مقاله منتشر شده در سایت آروند را با عنوان 7 روش کاربردی برای افزایش بازدهی تبلیغات اینستاگرام مطالعه نمایید.

پیج اینستاگرام آروند

برای شروع تبلیغات بهتر است با فردی که در زمینه تبلیغات و مدیریت پیج اینستاگرام مهارت دارد مشورت کنید یا آنالیز پیج خود را به او بسپارید تا بهترین زمان برای تبلیغات را به شما پیشنهاد دهد. در پیج اینستاگرام آروند پستی در رابطه با “بهترین زمان تبلیغات در اینستاگرام” منتشر کرده‌ایم که می‌توانید از محتوای آن نکات ارزشمندی دریافت کنید.
سوالات متداول شما
انواع تبلیغات در اینستاگرام چیست؟

تبلیغات بنری، تبلیغات ویدئویی، تبلیغات مسابقه‌ای، تبلیغات اسپانسری، همکاری با، اینفلوئنسرها، همکاری با سلبریتی‌ها، تبلیغات در استوری
چه زمانی باید تبلیغات در اینستاگرام را شروع کنیم؟

برای شروع تبلیغات در اینستاگرام کسب و کار شما باید به مرحله خاصی رسیده باشد و پیج آمادگی تبلیغات را داشته باشد. اگر شما زمانی سراغ تبلیغات بروید که آمادگی لازم برای رسیدگی به مشتریان جدید وجود ندارد یا پیج کیفیت کافی ندارد تا کاربران را به خود جلب کند، در حقیقت بودجه تبلیغات شما سوخته است، بدون آن که نتیجه خاصی حاصل شود!
تبلیغات بنری اینستاگرام چگونه است؟

تبلیغات بنری اینستاگرام یکی از روش‌های تبلیغاتی است که از عکس یا تصویر مربوط به محصول، برند یا کسب و کار استفاده می‌شود تا در پست و استوری تبلیغات خود را انجام دهند. بنری که برای این کار طراحی می‌شود باید به اندازه کافی جذاب باشد تا توجه کاربر را جلب کند و آن را ترغیب به فالو کردن پیج شما کند.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید