افزایش نرخ کلیک با 10 روش استثنایی | اهمیت نرخ CTR در چیست؟


در اغلب اوقات، کارشناس‌های سئو به دنبال روش‌هایی برای افزایش نرخ بازدید وب‎‌سایت‌های مد نظر خود هستند. به همین خاطر از روش‌هایی برای افزایش نرخ کلیک وب‌سایت استفاده می‌کنند.

سئوکاران معمولاً برای ایجاد تعادل بین کلمات کلیدی بهینه شده و استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی آن‌ها را علامت‌گذاری می‌کنند و طبق برنامه خود شروع به تولید محتوای سئو شده می‌کنند اما در این میان باید به یک نکته توجه کرد؛ اگر جستجوگران به محتوای شما علاقه‌مند نباشند، حتی اگر محتوای شما در صفحه اول گوگل هم قرار بگیرد برای شما مفید نخواهد بود.

به همین دلیل به‌جای اینکه تمام تلاش خود را برای ایجاد سئوی محلی متمرکز کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که جایگاه بهتر و بالاتری را به دست آورید.

مورد دگری که به آن باید توجه داشته باشید این است که جستجوگران را به خوانندگان و خوانندگان را به مشتریان تبدیل کنید و این اتفاق تنها از طریق بهبود نرخ کلیک ارگانیک انجام می‌شود.

CTR یا نرخ کلیک چیست؟

هنگامی که کاربری در گوگل جستجویی انجام میدهد با نتایج مختلفی رو به رو میشود و کاربر تصمیم میگیرد که بر روی کدام نتیجه کلیک کند.نرخ کلیک در واقع به درصدی از کاربران گفته میشود که در بین نتایج جستجو بر روی سایت شما کلیک میکنند.پس نرخ کلیک به تقسیم تعداد ایمپرشن بر تعداد کلیک گفته میشود.

افزایش نرخ کلیک
افزایش نرخ کلیک

چرا باید به CTR ارگانیک ‌سایت اهمیت داد؟

CTR به میزان موفقیتی گفته می‌شود که یک وب‌سایت می‌تواند در موتورهای جستجو به دست آورد. نحوۀ محاسبۀ این نرخ به تعداد نمایش محتواهای وب سایت شما در نتایج موتور گوگل به دست می‌آید.

اما چیزی که برای صاحبان کسب و کار و سئوکاران بسیار مهم است در درجۀ اول به رتبه‌بندی بستگی دارد و این در صورتی است که هرچه افراد بیشتری محتوای شما را ببینند، شانس بیشتری برای کلیک خوردن سایت شما وجود دارد البته این مسئله به عوامل مختلف دیگری نیز بستگی دارد.

اگر تلاش خود را بر روی بهبود و افزایش نرخ کلیک ارگانیک متمرکز کنید، می‌توانید رتبه گوگل خود را ارتقاء دهید.

هنگامی که URLها به طور مکرر بازدید می‌شود، الگوریتم موتور گوگل، صفحۀ شما را ارزشمند و مرتبط با جست و جوهای آینده در نظر می‌گیرد.

10 روش کاربردی افزایش نرخ کلیک سایت کدام‌ اند؟

اکنون که می‌دانید CTR ارگانیک چیست و چرا مهم است، در این بخش به بررسی چگونگی بهبود CTR یا افزایش نرخ کلیک خود بپردازیم.
1. از عناوین طولانی استفاده کنید.

یکی از اولین راه‌هایی که می‌توانید CTR ارگانیک خود را تقویت کنید، استفاده از کلمات کلیدی طولانی است. کلمات کلیدی طولانی توصیفی هستند و در نتیجه محتوای شما را باهدف جستجو گوگل مطابقت می‌دهند.

هنگامی که کاربران یک کلمه کلیدی طولانی مرتبط با آنچه به دنبال آن هستند می‌بینند، انگیزه پیدا می‌کنند که روی URL شما کلیک کنند؛ زیرا مطمئن هستند که محتوای شما حاوی اطلاعات مورد نظر است.
چگونه کلمات کلیدی طولانی را پیدا می‌کنید که کاربر را به هدفش برساند؟

استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند keywordtool برای یافتن کلمات کلیدی به شما کمک خواهد کرد. به سادگی کلمه کلیدی اصلی خود را در نوار جستجو بنویسید و روی «جستجو» کلیک کنید. در مرحله بعد، روی «ایده‌های کلمه کلیدی» در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید.

2. در متا توضیحات مؤثر بنویسید.

یکی دیگر از راه‌های استراتژیک برای بهبود CTR و افزایش نرخ کلیک ارگانیک، نوشتن توضیحات مؤثر در متا است. این‌ها تکه‌هایی از متن هستند که در زیر برچسب عنوان شما در SERP ظاهر می‌شود. توضیحات مؤثر در متا به کاربران اطلاع می‌دهد که صفحه شما در مورد چیست و همچنین آن‌ها را وادار می‌کند تا روی پست شما کلیک کنند.

از کلمات کلیدی خود استفاده کنید تا به کاربران نشان دهید که مقالۀ شما دغدغه ذهن مخاطب را بر طرف می‌کند. راه‌های دیگر برای بهینه‌سازی توضیحات متا عبارت‌اند از:

به سؤالات پاسخ دهید: اگر بتوانید به سؤالات کاربران خود در توضیحات متا پاسخ دهید، نیمی از راه را رفته‌اید و نرخ کلیک ارگانیک سایت خود را افزایش داده‌اید.
آن را خاص و مرتبط کنید: شما فقط 160 کاراکتر برای ایجاد توضیحات متا دارید. به همین دلیل است که باید توضیحات خود را تا حد امکان خاص و مرتبط کنید.
از زبان قدرتمند استفاده کنید: از زبان متقاعدکننده و قدرتمند، مانند کلمات شعاری برای پاسخ‌های مرتبط با پست خود در جهت بهبود CTR استفاده کنید.

توضیحات متا نباید فقط یک ویژگی محصول را در برداشته باشد در آن چند ویژگی از محصول را نام ببرید تا کاربران به محتوا و راه حلی که برای آن‌ها در نظر دارید ایمان بیاورند. در صورت امکان، می‌توانید یک CTA یا کال تو اکشن نیز اضافه کنید. مانند: بیشتر بیاموزید.

3. از داده ‌هایی با ساختار مناسب استفاده کنید.

استفاده از داده‌هایی با ساختار مناسب یک راه عالی برای ارتباط با الگوریتم‌های موتورهای جستجو است. شما می‌توانید این کار را با استفاده از Schema.org انجام دهید تا محتوای خود را به کُدی تبدیل کنید که موتورهای جستجو به‌راحتی بتوانند آن را پردازش کنند. این داده‌ها به مخاطب کمک می‌کند تا نتایج غنی و تعاملی را نشان دهد که معمولاً ریچ اسنیپت نامیده می‌شود (در ادامه بیشتر درمورد آن صحبت خواهیم کرد).

البته، این نوع از نتایج جستجو کلیک‌های بیشتری را جذب می‌کند زیرا:

آن‌ها در بالای SERP ها ظاهر می‌شوند.
آن‌ها جذاب‌تر از URL های ساده هستند.
آن‌ها در یک نگاه اطلاعات بیشتری در مورد محتوا می‌دهند.

پیاده‌سازی داده‌هایی با ساختار مناسب باعث افزایش نرخ کلیک ارگانیک شما می‌شود زیرا مردم محتوای تعاملی را دوست دارند.
4. به مقاله خود عکس ضمیمه کنید.

استفاده از تصاویر در مقاله‌های شما یک روش معمول است؛ اما آیا می‌دانستید که می‌تواند CTR ارگانیک شما را بهبود به بخشد؟ تصاویر موجود در محتوای شما یک راه قدرتمند برای افزایش تعامل است. تصاویر برای محتواهای شما ضروری است زیرا که در قسمت‌های برجسته و سایر جعبه‌های اطلاعات در SERP ظاهر می‌شوند.

نه تنها این، بلکه شانس کلیک روی URL شما را نیز زمانی که کاربران به دنبال نتایج جستجو در بخش تصاویر هستند افزایش می‌دهد. برای انجام این کار، باید بهترین شیوه‌های سئوی تصویر مانند نام‌گذاری صحیح تصاویر و افزودن متن جایگزین را انجام دهید.

5. از URL توصیفی استفاده کنید.

URL صفحه شما یکی از بخش‌های اصلی اطلاعاتی است که در SERPها نشان داده شده است. به این ترتیب، باید آن را برای افزایش نرخ کلیک خود بهینه کنید.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید این کار را انجام دهید این است که آن را تا حد امکان توصیفی کنید.

سعی کنید به طور طبیعی کلمه کلیدی خود را در URL قرار دهید. این موضوع پست شما را تقویت می‌کند و در نتیجه به کاربران نشان می‌دهد که محتوای شما مرتبط است.

نکتۀ دیگر برای بهینه‌سازی، URL کوتاه نگه‌داشتن آن است. این باعث می‌شود خواندن با چشم راحت‌تر و همچنین جذاب‌تر شود. در نتیجه افراد بیشتری روی آن کلیک خواهند کرد.

اگر کاربر وردپرس هستید، می‌توانید URL خود را در تنظیمات پیوند دائمی تغییر دهید.
6. عنوان خود را ساده کنید.

تگ عنوان شما بخشی دیگر از اطلاعاتی است که در SERPها نمایش داده می‌شود و باید برای قالب‌بندی صحیح آن وقت بگذارید. بهترین راه برای انجام این کار ساده نگه‌داشتن آن است.

اگر عنوان شما ساده باشد و به‌صورت شفاف توضیح دهد که پست در مورد چیست، کلیک‌های بیشتری خواهید داشت.

اگر سایت شما به عنوان یک مرجع و یا کسب و کار شما به عنوان آژانس تولید محتوا باشد؛ به خوبی می‌توانید در این زمینه پیشرفت کنید. تشخیص این که پست از یک منبع معتبر و قابل اعتماد است، به کاربران اطمینان می‌دهد که روی URL شما کلیک کنند. مطمئن شوید که شما:

نام تجاری خود را بالای عنوان بارگذاری نکنید: بسیاری از افراد نام خود یا نام تجاری خود را پیش از عنوان قرار می‌دهند. اما باید این نکته را خاطرنشان کرد که این کار باعث کاهش رتبۀ سایت می‌شود.

مطمئن شوید که عنوان شما واضح است: به این نکته توجه داشته باشید که عنوان شما توضیح هرآنچه مد نظر شما است باشد.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید پیش‌نمایش محتوای خود را در موتورهای جستجو مشاهده کنید استفاده از ابزارهایی مانند Avid Demand برای پیش‌نمایش محتوا است.

یکی دیگر از نکات، تگ عنوان و استفاده از برند تجاری یا شخصی است است که نرخ CTR ارگانیک شما را بهینه می‌کند.

7. محتوای خود را بوم ‌سازی کنید.

امروزه استفاده از تلفن همراه هوشمند برای جستجو و کسب اطلاعات نسبت به رایانه پیشی گرفته است. اکثر تلفن‌های همراه هوشمند دارای گزینۀ لوکیشن بوده که به Google اجازه می‌دهند موقعیت مکانی آن‌ها را تشخیص دهد و دسترسی‌های محلی را به آن‌ها نشان دهد.

ایجاد محتوای بومی‌سازی شده برای شرکت‌های کوچک و متوسط که فقط در حوزه‌های خاص و کسب و کارهای خدماتی، حضوری فعالیت می کنند یک گزینۀ بسیار عالی است.

از طریق محتوای بومی‌سازی شده، می‌توانید مخاطبان خود را مورد هدف قرار دهید و در نتیجه مشتریانی که به دنبال خدمات یا کالاهایی که شما می‌فروشید هستند می‌توانند به راحتی شما را پیدا کنند.
8. از فرمت لیست استفاده کنید.

مردم عاشق لیست هستند. چرا؟

در جواب این سؤال باید بگوییم فهرست‌ها برای اینکه مفاهیم خود را به مخاطب برسانند نیاز به مفاهیم اولیه دارند.

به همین خاطر باید آنها را در استراتژی محتوای خود در جهت بهبود کلیک‌های ارگانیک بگنجانید. برای انجام این کار، مطمئن شوید که اعداد را در عنوان و برچسب عنوان خود قرار داده‌اید.

یکی دیگر از راه‌های ارگانینک افزایش CTR استفاده از listicles این است که شانس شما را برای نمایش افزایش می‌دهد.
10. از Yoast Preview (در وردپرس) استفاده کنید.

برای کاربران وردپرس Yoast، یکی دیگر از ابزارهای SEO است که می‌توانید از آن برای بهبود CTR ارگانیک خود استفاده کنید. قبل از اینکه پست خود را منتشر کنید، پیش‌نمایش محتوای خود را همانطور که در SERP ظاهر می‌شود مشاهده کنید. سپس می‌توانید طبق توصیه‌های گفته شده تغییراتی ایجاد کنید.
نتیجه گیری

افزایش نرخ کلیک و در نتیجه افزایش بازدید و فروش بیشتر و بهتر از اصلی‌ترین اهداف افراد و شرکت‌هایی است که وب‌سایت دارند. به همین منظور به هنگام ورود به دنیای وب‌سایت و وردپرس باید مواردی را برای بهتر و بیشتر دیده شدن به روش‌های افزایش نرخ کلیک آشنا باشید در این مقاله سعی شده است تا راه‌های افزایش نرخ کلیک به درستی و با ذکر دلیل بیان شود.

CTR چیست؟

هنگامی که کاربری در گوگل جستجویی انجام میدهد با نتایج مختلفی رو به رو میشود و کاربر تصمیم میگیرد که بر روی کدام نتیجه کلیک کند.نرخ کلیک در واقع به درصدی از کاربران گفته میشود که در بین نتایج جستجو بر روی سایت شما کلیک میکنند.پس نرخ کلیک به تقسیم تعداد ایمپرشن بر تعداد کلیک گفته میشود.

چگونه نرخ کلیک سایت را افزایش دهیم ؟

از عناوین طولانی استفاده کنید، در متا توضیحات مؤثر بنویسید، به مقاله خود عکس ضمیمه کنید، از URL توصیفی استفاده کنید، عنوان خود را ساده کنید، محتوای خود را بوم ‌سازی کنید و… .

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید