بهترین فروشگاه سازهای اینترنتی ایرانی و خارجی سال 2022


امروزه اهمیت داشتن یک کسب و کار آنلاین بیش از همیشه شده است؛ تقریبا هر فروشگاهی که می‌بینید دیر یا زود وارد حوزه خرید و فروش آنلاین شده و کسب و کار خود را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل کرده‌اند. برای ساختن یک فروشگاه اینترنتی بسیاری از افراد به سراغ طراحی سایت فروشگاهی می‌روند و برخی دیگر استفاده از بهترین فروشگاه سازهای اینترنتی را ترجیح می‌دهند.

بهترین فروشگاه سازهای اینترنتی ایرانی و خارجی هم انواع مختلفی از امکانات را در اختیار فرد قرار می‌دهند و هم از نظر هزینه، مقرون به صرفه‌تر هستند. به همین دلیل شناخت بهترین فروشگاه سازهای اینترنتی ایرانی و خارجی می‌تواند راهی موثر برای ساخت فروشگاه اینترنتی و پیوستن به فضای آنلاین کسب و کارها باشد.

در این مقاله از آروند بهترین فروشگاه سازهای اینترنتی ایرانی و خارجی در سال 2022 را به همراه امکانات و ویژگی‌های آنها بررسی می‌کنیم.

ویژگی های بهترین فروشگاه سازهای اینترنتی

برای این که بتوانید بین ده‌ها پلتفرم فروشگاه ساز بهترین گزینه را انتخاب کنید، باید با مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین فروشگاه سازهای اینترنتی آشنا شوید. به همین دلیل در این قسمت این ویژگی‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

بهترین فروشگاه سازهای اینترنتی
بهترین فروشگاه سازهای اینترنتی

پشتیبانی از فروش محصول فیزیکی و مجازی

هر فروشگاهی مدل خدمات دهی مخصوص به خود را دارد. ممکن است شما یک لباس فروشی داشته باشید و بخواهید با یک فروشگاه ساز، فروشگاه اینترنتی خود را بسازید. در این حالت فروشگاه ساز شما باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که بتوان در آن محصول فیزیکی (یعنی محصولات مغازه شما) را به فروش رساند.

در عین حال ممکن است شما کسب و کاری داشته باشید که محصولات مجازی می‌فروشید. به عنوان مثال افزونه‌هایی می‌فروشید که باید دانلود شوند یا به صورت اختصاصی طراحی‌های گرافیکی خود را می‌فروشید که باید دانلود شوند.

در این حالت فروشگاه ساز مورد نظر باید به شکلی طراحی سده باشد که بتوان از آن برای فروش محصولات غیرفیزیکی نیز استفاده کرد.

با توجه به این که کدام نوع محصول را دارید، باید یک فروشگاه ساز اینترنتی مناسب انتخاب کنید. در صورت لزوم می‌توانید موردی را انتخاب کنید که از هر دوی اینها پشتیبانی می‌کند.

توانایی پاسخگویی به مشتریان

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که فروشگاه سازی که انتخاب کرده‌اید از چند کاربر در سایت پشتیبانی خواهد کرد. ممکن است با زیاد شدن تعداد بازدیدکنندگان سایت از کار بیفتد یا لود نشود. به همین دلیل لازم است حتما بدانید که سایت ساز مورد نظرتان به چه تعداد کاربر می‌تواند به طور همزمان سرویس دهد.

همچنین بررسی کنید که تعداد کاربرانی که همزمان می‌توانند در سایت خرید کنند، چند نفر است و با ورود چه تعداد کاربر سرعت سایت افت کرده یا از کار می‌افتد. سایتی که کند باشد یا توانایی پذیرش تعداد کمی کاربر را داشته باشد، کاربران از خرید منصرف شده و سایت را ترک می‌کنند.

پشتیبانی | یکی از مهمترین ویژگی های یک فروشگاه ساز خوب

وجود کادر پشتیبانی پاسخگو و با دانش کافی پشت یک فروشگاه ساز اینترنتی باعث می‌شود هر زمان که سایت شما با مشکلی مواجه شد بتوانید بلافاصله با تماس با پشتیبانی آن را برطرف نمایید و نگران مشکل ایجاد شده نباشید.

امنیت فروشگاه ساز

اکثر فروشگاه سازهای اینترنتی از پروتکل‌های اولیه امنیتی برخوردار هستند و به طور کلی سعی می‌شود امنیت آن مشکلی نداشته باشد اما بررسی نکات امنیتی هر فروشگاه ساز یکی از کارهای ضروری است که باید انجام دهید تا مطمئن شوید سایت شما در آینده با مشکل امنیتی مواجه نخواهد شد. شما باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که بهترین پروتکل‌های امنیتی را در پلتفرم خود پیاده سازی کرده باشد.

بهترین فروشگاه سازهای اینترنتی

در این قسمت بهترین فروشگاه سازهای ایرانی و خارجی رایگان و غیر رایگان را به شما معرفی می‌کنیم. بسیاری از این پلتفرم‌ها در واقع سایت ساز هستند. برای آشنایی با سایت سازهای رایگان می‌توانید مقاله آروند در این مورد را بخوانید.

شاپفا (com) | بهترین فروشگاه ساز اینترنتی ایرانی

شاپفا یک پلتفرم سایت ساز ایرانی است که امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ از جمله:

  • دامنه هدیه com.
  • دامنه هدیه ir.
  • اتصال دامنه شخصی
  • پشتیبانی و آموزش رایگان
  • فعال سازی CDN
  • فعال سازی API
  • فعال سازی SSL
  • وارد کردن محصولات از وردپرس
  • امکان مقایسه محصول
  • امکان فروش با تخفیف زمان دار
  • و…

شاپفا سه پلن مختلف دارد و خدمات رایگان ندارد. همچنین شاپفا قالب‌های متنوعی دارد که می‌توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود یکی را انتخاب کنید.

وبزی (ir) 

وبزی نیز یک فروشگاه ساز اینترنتی ایرانی است که 14 روز تست رایگان به شما می‌دهد و امکان طراحی سایت غیر فروشگاهی نیز در آن فراهم شده است.

وبزی ادعا می‌کند که یک سایت ریسپانسیو و سازگار با گوشی و تبلت ارائه می‌دهد و کدهای سایت بهینه شده‌اند تا سئوی اولیه سایت رعایت شود. همچنین وبزی از سرورهای اختصاصی استفاده می‌کند تا سرعت و امنیت سایت تامین شود.

همچنین وبزی امکان ساخت لندینگ پیج را نیز فراهم کرده است و به کمک آن می‌توان بدون کدنویسی یا دانش برنامه نویسی لندینگ پیج مورد نظر را طراحی کرد. برای مشاهده قیمت های وبزی به سایت webzi.ir مراجعه نمایید.

پرتال (ir)

پرتال یک فروشگاه ساز ایرانی دیگر است که 7 روز تست رایگان دارد و پشتیبانی آن به صورت دائمی و رایگان است. پرتال علاوه بر فروشگاه ساز، سایت ساز هم هست و می‌توانید هر نوع سایتی را با آن راه اندازی کنید.

به کمک پرتال می‌توانید سایت خود را ریسپانسیو طراحی کنید و حتی در روزهای تعطیل هم از پشتیبانی آن استفاده کنید. همچنین برای برخی از امکانات پرتال امکان پرداخت قسطی نیز وجود دارد. علاوه بر این در صورت عدم رضایت از پرتال می‌توانید تا 30 روز پس از خرید هزینه خود را پس بگیرید. برای مشاهده قیمت های این فروشگاه ساز به سایت  portal.ir مراجعه نمایید.

کاموا (ir)

فروشگاه ساز ایرانی کاموا 14 روز تست رایگان دارد و به کمک آن می‌توان به طور نامحدود محصول و دسته بندی ایجاد کرد. همچنین لازم نیست هیچ کارمزدی به آن پرداخت کنید.

  • امنیت بالا
  • سرویس وبلاگ
  • ویرایشگر ساده
  • ارائه آماد بازدید
  • بدون کارمزد
  • امکان ارائه کد تخفیف
  • پشتیبانی فنی
  • اتصال فروشگاه به ربات تلگرامی
  • اتصال فروشگاه به پست و الوپیک
  • امکان جستجو مشابه سیستم سرچ دیجی کالا

تعرفه‌های فروشگاه ساز آنلاین کاموا را در سایت آن به ادرس kamva.ir مشاهده کنید.

سازیتو (com) | یکی دیگر از بهترین فروشگاه سازهای اینترنتی

سازیتو یک فروشگاه ساز ایرانی دیگر است که به شما اجازه می‌دهد بدون پرداخت هزینه تا 14 روز به صورت رایگان از امکانات سازیتو استفاده کنید و پس از این مدت فروشگاه اینترنتی خود را با امکانات مورد نظر مجهز کنید.

یکی از مزایای سازیتو نسبت به سایر گزینه‌ها، ارائه مشاوره رایگان است. علاوه بر این می‌توانید درگاه اختصاصی خود را بدون کامزد به فروشگاه متصل کنید. در سازیتو هم امکان ایجاد فروشگاه بری محصولات فیزیکی وجود دارد و هم محصولات مجازی و یا خدمات.

همچنین امکان گزارش گیری و گرفتن فایل خروجی از گزارش‌ها برای همه پلن‌ها وجود دارد و می‌توانید از سازیتو درخواست یک متخصص کنید تا در کنار کسب و کارتان قرار گیرد و کارهای راه اندازی سایت را انجام دهد.

WooCommerce محبوب‌ترین فروشگاه ساز اینترنتی
WooCommerce محبوب‌ترین فروشگاه ساز اینترنتی

ووکامرس (WooCommerce) | محبوب‌ترین فروشگاه ساز اینترنتی خارجی

به جرئت می‌توان گفت که ووکامرس یکی از محبوب‌ترین فروشگاه سازهای اینترنتی خارجی است که برای وردپرس ساخته شده است و انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد. ووکامرس یکی از بهترین فروشگاه سازهای رایگان است که اگر طراحی سایت وردپرسی داشته باشید می‌تواند یک گزینه عالی برایتان باشد.

تنها برخی از پلاگین‌های ووکامرس ممکن است پولی باشد که تهیه آنها کار دشواری نیست و ممکن است حتی به آنها نیازی پیدا نکنید!

امکانات ووکامرس عبارت‌اند از:

  • امکان فروش محصولات دانلودی و فیزیکی
  • امکان استفاده از درگاه‌های پرداخت متنوع
  • امکان افزودن تصویر، توضیحات، نقد و بررسی، تب دلخواه، ویژگی محصول و…
  • امکان اطلاع رسانی از طریق پیامک و ایمیل
  • امکان گزارش گیری کامل
  • امکان افزودن کد تخفیف
  • امکان ساخت حساب کاربری
  • امکان راه‌اندازی فروشگاه به صورت مارکت پلیس

شاپیفای (shopify)

شاپیفای نیز یک فروشگاه ساز رایگان دیگر است که رقیب اصلی ووکامرس به شمار می‌رود. البته این ابزار به مدت 14 روز رایگان است و پس از اتمام دوره تست 14 روزه باید مانند سرویس‌های سایت ساز ایرانی به صورت ماهانه مبلغی را برای استفاده از شاپیفای پرداخت کنید.

شاپیفای با سیستم drag & dropکار می‌کند و همین امر باعث شده است یک ابزار کاربردی برای افرادی باشد که تجربه چندانی در کار با سایت سازها و افزونه‌های آنها ندارند.

یکی از نکات جالب درمورد شاپیفای این است که بسیاری از محصولات را به صورت آماده در خود دارد و لازم نیست زمان و هزینه دیگری برای عکاسی، دیتا انتری و ورود مشخصات محصولات صرف کنید. تنها کافی است نام محصول مورد نظر را جستجو کرده و آن را به سایت اضافه کنید.

تفاوت اصلی شاپیفای با ووکامرس این است که ووکامرس خود یک CMS نیست و روی CMS پیاده سازی می‌شود در حالی که شاپیفای خود یک CMS فروشگاهی است.

یکی از معایب شاپیفای این است که علاوه بر هزینه اشتراک ماهانه باید مبلغی تحت عنوان پورسانت به شاپیفای بپردازید. شاپیفای معمولا به دلیل هزینه‌هایی که دارد برای ایرانی‌ها یک گزینه مقرون به صرفه نیست.

پرستاشاپ (prestashop)

پرستاشاپ نیز یکی دیگر از سیستم‌های فروشگاه ساز خارجی است که هسته آن رایگان اما قالب‌ها و پلاگین‌های آن پولی است. پرستاشاپ گرچه بسیار پرطرفدار است اما همچنان با اختلاف زیادی از ووکامرس عقب است که یکی از دلایل آن ممکن است این باشد که ووکامرس کاربرپسندتر طراحی شده است. پرستاشاپ نیز مانند شاپیفای یک CMS سایت ساز است و روی وردپرس نصب نمی‌شود.

پرستاشاپ نیز از فروش سایت یک گزارش تحلیلی ارائه می‌دهد که می‌توان به کمک آن فروشگاه را آنالیز کرد.

بر خلاف همه فروشگاه سازهایی که تا به حال معرفی کردیم، پرستاشاپ پشتیبانی رایگان ندارد و برای استفاده از پشتیبانی آن باید مبلغی را پرداخت کنید.

خلاصه مطالب

در این مقاله از آروند 8 فروشگاه ساز برتر ایرانی و خارجی را معرفی کردیم تا با توجه به نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

توصیه ما به شما این است که اگر سایتی دارید که وردپرسی است، از ووکامرس استفاده کنید و در غیر این صورت به سراغ سایت سازهای فارسی که در این مقاله معرفی کردیم بروید. سازیتو و وبزی محبوب‌ترین فروشگاه سازهای ایرانی هستند که می‌توانید برای راه اندازی سایت فروشگاهی خود از آنها استفاده کنید.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید